<$BlogRSDUrl$>

Wednesday, October 01, 2003

Tänään itkin hieman



Blogitoplistasta käy ilmi, että !Absolute Truthin tilauskannassa on tapahtunut huolestuttava käänne. Kuvio osoittaa, että 29.9. lukijakunnan kasvu on äkkiä hidastunut eivätkä markkinaodotukset näytä enää yhtä hyviltä kuin vielä kaksi päivää sitten. Jos olisin sijoittaja, saattaisin jo miettiä varojeni siirtämistä muualle. Jos olisin media, olisi ehkä aika alkaa puhua taantuman odotuksesta ja mahdollisesta Kuhlakaan-kuplan puhkeamisesta.

Tänään itkin hieman. Olivatko blogini kriitikot sittenkin oikeassa, kun arvelivat pienen "humanistin" hyytyvän jo alkumetreillä? Alkaa tuntua, ettei tästä ehkä mitään tule. Minua suuremmat ajattelijat ovat yrittäneet ja erehtyneet filosofis-syvällisissä pohdinnoissaan olevaisen luonteesta. Kuinka voisin edes kuvitella sanovani koskaan mitään merkityksellistä.

Minä puolestani olen vain pieni matonen maan, kurjin kaikista kuolevaisista. Tänään lukiessani Tommipommia ilman silmälaseja pelkästä myötätunnosta sain päänsäryn ja tajusin selvästi omankin pienuuteni, toivottomuuteni, lahjattomuuteni , kaikenlaisen puutteellisuuteni. Ymmärsin, ettei minusta ole kuitenkaan koskaan mihinkään muuhun kuin epäonnistumaan. Ryömin peiton alle ja päästin tyynyyn pienen ulvonnan. Muistelin lapsuudenkotiani, jonka menetin jo alle nelikymppisenä. Lauloin hiljaa "Sydämeni tänne jää, aina asuinsijoilleen..." ja käperryin sikiöasentoon. Miksi uni ei vain tule?

mun sydämeni tänne jää, kun aika on mun mennä pois
syystuuli vaan soi lauluaan kuin kaiken tietää vois
mun sydämeni tänne jää, aina asuinpaikalleen
vaik itse saan vain viivähtää kesäiltaan viimeiseen

kun mennyt oon, niin kuulet vain kuiskeen rantamainingin
jos uskot enemmän kuin luulet, siinä sua tervehdin

sä kevään näät taas kerran ja kuulet laulun lintujen
jos herkistyt ees hetken verran, silloin ymmärrät sen
mun sydämeni tänne jää, se lähelläsi aina on
sen tavoitat, jos haluat, vaik maa ois lauluton
mun sydämeni tänne jää, aina asuinpaikalleen
vaik itse saan vain viivähtää kesäiltaan viimeiseen...



Comments: Post a Comment

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


Ilmainen www-laskuri